Szafki RODO

Szafki RODO

Wraz z wprowadzeniem Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych oraz zmian do Ustawy o Ochronie danych osobowych, przedsiębiorcy stanęli przed koniecznością zastosowania rozwiązań, umożliwiających maksymalne zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych. Jednym ze skutecznych sposobów na spełnienie przesłanek wskazanych w przepisach prawnych jest wyposażenie biura w profesjonalną szafkę na dokumenty RODO.


Szafki RODO to maksymalny poziom bezpieczeństwa

Rozporządzenie RODO wskazuje, że wszelka dokumentacja zawierająca dane osobowe musi być przechowywana w sposób uniemożliwiający dostęp dla osób postronnych. Metalowe szafki RODO w pełni odpowiadają na takie wymagania. Do ich wykonanie wykorzystywane są wyłącznie najwyższej jakości blachy stalowe, które poza solidną konstrukcją wyróżnia wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne, w tym próby włamania. Dla uzyskania najlepszego efektu blachy malowane są proszkowo, zapewniając pełne pokrycie bez zacieków i smug, a neutralna kolorystyka sprawia, że szafkę można z łatwością dopasować do każdej aranżacji. Solidny zamek na klucz rygluje szafę w trzech punktach, zapewniając maksymalny poziom bezpieczeństwa przechowywanej dokumentacji. Wytrzymałość stanowi niewątpliwą zaletę szafek zgodnych z RODO, ponieważ pozwala na zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa przechowywanych akt. Szafki RODO dostępne są w różnych rozmiarach, co pozwala na dobranie właściwego, zgodnego z zapotrzebowaniem danego przedsiębiorstwa. Co ważne, odpowiednio dobrana szafka na dokumenty RODO sprawdzi się jako swego rodzaju szafa pancerna, w której można z powodzeniem przechowywać również pozostałe dokumenty niejawne oraz inne cenne dla przedsiębiorstwa przedmioty.


Szafka RODO, jako ważny element wyposażenia biura

W świetle nowych przepisów, przechowywanie dokumentacji zawierającej dane osobowe w sposób niewłaściwy wiązać się może z wysokimi sankcjami. Brak odpowiedniego wyposażenia może zostać zauważony przez urzędników państwowych, podczas rutynowej kontroli bądź zgłoszony w formie donosu. Wówczas przedsiębiorstwo zostanie obarczone karą w wysokości nawet do 4% wartości rocznego obrotu. Solidna metalowa szafka RODO pozwala w prosty sposób uniknąć tego typu nieprzyjemności. Dzięki swojej konstrukcji, z powodzeniem poradzą sobie nawet z utrzymaniem ciężaru licznych teczek i segregatorów. Wszystkie szafki na dokumenty dostępne w naszej ofercie zostały wyposażone w cztery półki, co umożliwi sprawną archiwizację danych .Obecnie tego typu szafki są wykorzystywane w dużych przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych. Warto jednak zaznaczyć, że również małe przedsiębiorstwa, które przetwarzają nieliczne dane osobowe powinny wyposażyć swoje biuro w szafkę spełniającą wymagania RODO.


Jakie parametry powinna posiadać szafka na dokumenty RODO?

Zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) sposób, w jaki przechowywana jest dokumentacja zawierająca dane osobowe personelu, klientów oraz kontrahentów powinien zapewnić ich maksymalne bezpieczeństwo. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zastosowania takich środków organizacyjnych i technicznych, które uniemożliwią dostęp do danych osobowych osobom postronnym. Aby spełnić powyższe założenia, należy wyposażyć biuro w szafkę, która pozwoli na skuteczne zabezpieczenie dokumentacji. Szafka wpisująca się w standardy określone w rozporządzeniu powinna być zamykana na klucz. Wyłącznie taka forma przechowywania dokumentacji umożliwi jej pełne zabezpieczenie przed dostępem dla osób postronnych. Wszystkie szafki RODO, które znajdziesz w tej kategorii posiadają odpowiednie zabezpieczenia, które zapewnią najwyższy poziom bezpieczeństwa dokumentacji. Solidny materiał i możliwość zamknięcia szafki na klucz sprawia, że dostęp do danych będą miały wyłącznie osoby do tego upoważnione, posiadające kluczyk. Każda szafka posiada w zestawie cztery półki, co pozwala na wygodne uporządkowanie dokumentacji.


Dlaczego należy zaopatrzyć biuro w szafkę RODO?

Szafki RODO pozwalają na pełne zabezpieczenie dokumentów zawierających dane osobowe. Jednak dodatkowo posiadają szereg zalet, wobec których ciężko pozostać obojętnym.

  • Solidna konstrukcja – dla uzyskania najwyższego poziomu bezpieczeństwa szafki na dokumenty RODO wykonane zostały z najwyższej jakości blachy stalowej, która dzięki swoim właściwościom dodatkowo zabezpiecza przechowywane dane przed próbą włamania. Ten trwały materiał jest przy tym wysoce odporny na uszkodzenia mechaniczne powstałe podczas codziennej pracy biura.
  • Zgodność z przepisami – wszystkie szafki RODO spełniają wymagania określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  • Elegancki design – dla zapewnienia pełnego dopasowania do każdego wnętrza, szafy aktowe RODO utrzymane są w nowoczesnej stylistyce. Zastosowanie jednolitych, jasnych kolorów frontów sprawia, że szafki bardzo dobrze wtapiają się w wystrój, nie przytłaczając swoją masywną konstrukcją.
  • Cena – w ujęciu wielowymiarowym, przemawia za wyposażeniem biura w szafki zgodne z RODO. Koszt zakupu szafki spełniającej ww. przepisy nie jest znacznie wyższy od tradycyjnych szaf. Co więcej, wyposażenie biura w odpowiednią szafkę, zapewniającą pełne bezpieczeństwo przechowywanej dokumentacji pozwoli uniknąć nałożenia wysokich kar związanych z niedopełnieniem obowiązków z zakresu ochrony danych osobowych.

vimet.pl - najlepsze meble metalowe