Wraz z wprowadzeniem Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych oraz zmian do Ustawy o Ochronie danych osobowych, przedsiębiorcy stanęli przed koniecznością zastosowania rozwiązań, umożliwiających maksymalne zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych. Jednym ze skutecznych sposobów na spełnienie przesłanek wskazanych w przepisach prawnych jest wyposażenie biura w profesjonalną szafkę na dokumenty RODO.
Rozporządzenie RODO wskazuje, że wszelka dokumentacja zawierająca dane osobowe musi być przechowywana w sposób uniemożliwiający dostęp dla osób postronnych. Metalowe szafki RODO w pełni odpowiadają na takie wymagania. Do ich wykonanie wykorzystywane są wyłącznie najwyższej jakości blachy stalowe, które poza solidną konstrukcją wyróżnia wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne, w tym próby włamania. Dla uzyskania najlepszego efektu blachy malowane są proszkowo, zapewniając pełne pokrycie bez zacieków i smug, a neutralna kolorystyka sprawia, że szafkę można z łatwością dopasować do każdej aranżacji. Solidny zamek na klucz rygluje szafę w trzech punktach, zapewniając maksymalny poziom bezpieczeństwa przechowywanej dokumentacji. Wytrzymałość stanowi niewątpliwą zaletę szafek zgodnych z RODO, ponieważ pozwala na zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa przechowywanych akt. Szafki RODO dostępne są w różnych rozmiarach, co pozwala na dobranie właściwego, zgodnego z zapotrzebowaniem danego przedsiębiorstwa. Co ważne, odpowiednio dobrana szafka na dokumenty RODO sprawdzi się jako swego rodzaju szafa pancerna, w której można z powodzeniem przechowywać również pozostałe dokumenty niejawne oraz inne cenne dla przedsiębiorstwa przedmioty.
W świetle nowych przepisów, przechowywanie dokumentacji zawierającej dane osobowe w sposób niewłaściwy wiązać się może z wysokimi sankcjami. Brak odpowiedniego wyposażenia może zostać zauważony przez urzędników państwowych, podczas rutynowej kontroli bądź zgłoszony w formie donosu. Wówczas przedsiębiorstwo zostanie obarczone karą w wysokości nawet do 4% wartości rocznego obrotu. Solidna metalowa szafka RODO pozwala w prosty sposób uniknąć tego typu nieprzyjemności. Dzięki swojej konstrukcji, z powodzeniem poradzą sobie nawet z utrzymaniem ciężaru licznych teczek i segregatorów. Wszystkie szafki na dokumenty dostępne w naszej ofercie zostały wyposażone w cztery półki, co umożliwi sprawną archiwizację danych .Obecnie tego typu szafki są wykorzystywane w dużych przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych. Warto jednak zaznaczyć, że również małe przedsiębiorstwa, które przetwarzają nieliczne dane osobowe powinny wyposażyć swoje biuro w szafkę spełniającą wymagania RODO.
Zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) sposób, w jaki przechowywana jest dokumentacja zawierająca dane osobowe personelu, klientów oraz kontrahentów powinien zapewnić ich maksymalne bezpieczeństwo. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zastosowania takich środków organizacyjnych i technicznych, które uniemożliwią dostęp do danych osobowych osobom postronnym. Aby spełnić powyższe założenia, należy wyposażyć biuro w szafkę, która pozwoli na skuteczne zabezpieczenie dokumentacji. Szafka wpisująca się w standardy określone w rozporządzeniu powinna być zamykana na klucz. Wyłącznie taka forma przechowywania dokumentacji umożliwi jej pełne zabezpieczenie przed dostępem dla osób postronnych. Wszystkie szafki RODO, które znajdziesz w tej kategorii posiadają odpowiednie zabezpieczenia, które zapewnią najwyższy poziom bezpieczeństwa dokumentacji. Solidny materiał i możliwość zamknięcia szafki na klucz sprawia, że dostęp do danych będą miały wyłącznie osoby do tego upoważnione, posiadające kluczyk. Każda szafka posiada w zestawie cztery półki, co pozwala na wygodne uporządkowanie dokumentacji.
Szafki RODO pozwalają na pełne zabezpieczenie dokumentów zawierających dane osobowe. Jednak dodatkowo posiadają szereg zalet, wobec których ciężko pozostać obojętnym.